DO YOU LIKE MY BLOG?

Hakikat @ Sekadar Ilusi

Hai korang.. Yun baru je bersihkan wajah sebelum tidur. Penting tau.. Harus buat walaupun 1000x malasnya! ehehehe.. Ok2. Entry pagi-pagi buta ni, adalah untuk share pendapat Yun sahaja. Selama 3 jam, Yun menonton filem Vivvah di astro, zee chanel 108. Korang nengok dak? hehe.. Filem yang menceritakan tentang pengalaman di antara waktu pertunangan menuju ke alam perkahwinan. Wah2.. romantik yang amatlahkn. Filem yang dilakonkan oleh hero pujaan ramai, Shahid Kapoor dan heroin yang kecil molek, Amrita Rao. 

Apa yang nak yun kongsikan pendapat.. di mana, dalam filem ni.. watak hero iaitu sang teruna a.k.a si tunangan sangat-sangatlah sincere. Walaupun, si dara a.k.a si tunangan ini sudah di timpa musibah pada malam perkahwinan, dia masih sanggup menerima tunangannya dengan hati yang ikhlas. Cinta yang sejati la gamaknya. Bercucuran gak lah air mata ini.. emotional! huhuu.. Bayangkan hampir 40% badan tunangannya terbakar. Even dah buat plastic surgery, doktor masih bagitau yang masa penyembuhan adalah agak lama. Sokongan keluarga adalah amat penting.

So, adakah insan seperti watak hero tersebut di abad ini? ce jawab2.. Bukan ape, daripada segi perspektif  realiti kehidupan sebenar yang boleh Yun utarakan disini.. kebanyakan diantara kita mengimpikan pasangan yang terbaik daripada segenap hal. Yun tak cakap ianya salah. Memang.. memang kita perlu memilih jodoh yang terbaik buat diri kita. Namun perlu kita ingat, adakah kita cukup layak untuk berdampingan dengannya?? Adakah kita cukup layak untuk diberi yang terbaik olehnya? Jawapan ada pada diri masing-masing. 

Dunia sekarang, semua inginkan yang cantik.. tampan.. bijak.. kaya.. namun, ke mana semua tu akan pergi? Adakah ianya akan kekal untuk selama-lamanya? Tanpa iman dan taqwa, segala akan hilang dengan sekelip mata. Ingatlah kawanku, apa yang dimiliki sekarang.. hanyalah pinjaman semata-mata. Oleh itu, manfaatkanlah segala yang ada dengan sebaik mungkin. Jangan sesekali menodai kesucian dan amanah yang telah diberikan.

Jika pernah tersasar dari jalan kebenaran.. kembalilah. Aku juga belajar daripada kesilapan. Pengalaman mengajar aku tentang kehidupan. Keburukan memberikan aku 1001 sebab untuk membuat kebaikan. Jadi, mulai hari ni, bangkitlah kawanku.. Berikanlah yang terbaik untuk diri, agama dan bangsa. Semoga, kehidupan hakiki kita lebih indah seperti yang diharapkan.

Much love!! Wassalam.



Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

No comments:


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA