DO YOU LIKE MY BLOG?

SEGMEN CERITA KREATIF BEN ASHAARI



SB nak join segmen bro BEN

Jom baca.. kreatif ke x.. bro Ben la decide. hehehe ^^


Bangga tak kalau korang punya kawan yang hensem? Setiap saat, ada je mata-mata yang memerhatikan. Aku pun tumpang glamor sekali. Hehehe..

Tiba-tiba..

Mat Stylo : Hai kawan, senyap je. Ape citer? 

Aku : Oh! Kau Mat.. Aku rehat, cuci-cuci mata je. Ape hal?

Mat Stylo : Amboi.. nak kene ada hal ke baru leh sembang? Hei kawan.. cuci mata sorang-sorang, tak ajak aku pun ko ya. Ape punya kawan la.. (ibarat terguris hati)

Aku : Lah.. ko ni, tu pun nak terasa. Ko nak sangat cuci-cuci mata.. haa mailah.

Mat Stylo : keh3.. Ce ko tengok girl pakai shawl pink tu. Ayunya. Cantik.. Adoii.. Cair aku… (ibarat gila bayang)

Aku: Mana pulak.. (bila terpandang) wow… Ayunya dia.. Tapi ape pasal dia tak masuk sini. Duk kedai sana buat ape. Kedai ni lagi bagus. Betul tak?

Mat Stylo : Arghh.. Ni yang aku xpuas hati.. Kita yang hensem, dia boleh xnampak. Sedih! (bajet hensem) 

Aku : Yelah.. Ko ni, semua perempuan ko suka. Semuanya ko nak.. aii.. dunia2 (insaf) 

Mat Stylo : Ahh.. tengok tu, mamat poyo mana pulak duk pegang-pegang tangan dia?? Ni yang aku angin satu badan.. (bajet berani)

Aku : Hei kawan.. Ko tak dengar ke mamat tu panggil dia ape..?

Mat Stylo : Alah.. setakat panggil sayang.. aku pun boleh! Honey madu lagi aku panggil.. (bajet caring lover)

Aku : Ce ko tengok ape yang mamat tu bagi?

Mat Stylo : Baby? Ape hal..

Aku : Abis.. sah-sah la tu laki dia.. ko nih! Laki dia tu kan blogger terkenal. Macam yang selalu anak tuan kedai cerita. Apa namanya.. WACANA? 

Mat Stylo : hah! Bro Wacana! Abis aku?? Waaa…

Aku : Ko.. setakat dia beli pakai kat mata aje lah.. pecah, dia ganti lain. Hahaha

Mat Stylo : Ooo .. tidak… (baru sedar, diri hanya sepasang cermin mata!)



p/s : cerita hanyalah rekaan semata-mata. sapa2 nak join, just click da pic k. ^^

Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

10 comments:

FL blogh0use said...

haha,.. selit skali.

jom baca yana punye cerita dongeng pulak. ^^

:: Cik Nur :: said...

dari segmen yg sama singgah + follow

.:: SEGMEN CERITA KREATIF BEN ASHAARI::.

Si Gadis Leo said...

tb2 rasa mcm sgt sweet time
Aku : Ce ko tengok ape yang mamat tu bagi?

Mat Stylo : Baby? Ape hal..

hahaha...btw gd luck ya...^_^v

dyabunga said...

good luck weyh...:D

EZAD AMIR said...

hahaha..kreatif spek mata ni bmonolog..

fRaMe+LenSeS said...

creative la cerita ni. suka. :D

coco said...

singgah dr blog bag beng..

kreatif siap berdialog lg. :)

ecadwinkyasha said...

xsedar diri la cermin mata tue.hahaha. :)

kreatif!

Yasmin Aris ♥ said...

Hihi . Best !!

Najwa Zahari said...

Best2! :DD

Tak menyesal singgah baca kat sini tadi. hihi

Dari segmen yang sama! :) gud luck~ :D


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA