DO YOU LIKE MY BLOG?

h!pokrit

Pagi semua.. Korang dh breakfast? Haa.. bagus-bagus. Tak boleh skip sarapan pagi tau. Sarapan pagi amat penting untuk sapa-sapa yang tengah nak berdiet tu.. Eh.. eh.. senyum ya.. Betul la tu. Hehehe.. Ok, entry pagi ni.. Yun nak bagi pendapat tentang " hipokrit ".. Haa, mesti ramai yang tahu apa itu hipokrit kan? Atau korang pernah kenal sesiapa yang hipokrit? Haa?? Tak perlu bagitau.. Simpan  aje. Tak elokkan mengaibkan orang.

Kalau nak diceritakan tentang hipokrit.. Hipokrit ni maknanya ialah orang yang berpura-pura atau lebih senang diberi istilah, talam dua muka. Peribahasa ni cukup untuk menggambarkan karektar orang yang hipokrit ni. Yun ada jumpa tak dengan orang-orang macam ni? Ada.. Tapi tak semua ya. Yun ni hipokrit ke? Itu Yun tak dapat nak jawab, kalau betul-betul nak tahu.. Friends?? hee.. ^___^ 

Lebih elok, janganlah jadi hipokrit ya.. Kat depan baik, belakang duk cerita yang tak baik. Kadang-kadang Yun terfikir jugak, event kawan sendiri duk cerita keburukan orang lain.. Tak mustahil, dia akan buat macam tu jugak pada kita. Tapi, itu cuma pendapat Yun. Tak semestinya betul. Pernah dengar tak perumpamaan ni, kalau kita berkawan dengan orang yang menjual arang, maka.. semua debu arang tu akan melekat pada kita..dan kalau berkawan dengan orang yang menjual wangian, kita pun akan turut wangi". hehe.. Harap korang faham ya. Jadi, selamat beramal..





Much love!! Wassalam..



Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

No comments:


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA