DO YOU LIKE MY BLOG?

Sila ambil perhatian tentang R. E. F anda!

Malam-malam macam ni, Yun nk sharing dengan semua betapa pentingnya menjaga R. E. F. hohoho.. Ianya adalah singkatan daripada Rohani, Emosi dan Fizikal. Kenapa kita perlu sihat rohani, emosi dan fizikal ni? Kita semua dah biasa, sebut je tentang kesihatan mestilah peningkatan kecergasan badan secara fizikal. Di mana kenyataan yang selalu digunakan adalah 'badan sihat, minda cergas'. Namun, sedarkah kita, bahawa kita seakan-akan lupa akan kesihatan rohani iaitu pegangan agama dan amalannya. Dalam erti yang lainnya, memusatkan cinta dan perbuatan kepada Allah adalah kunci gaya hidup positif. Seterusnya memacu kesihatan emosi dan fizikal. Fuhhh... panjang giler nk kena baca, ya tak? hahaha..

Cuba kita fahami, apa itu kesihatan kulit.

Berjimat Untuk Kesihatan Kulit

          Kalau nak ditanya.. berapa banyakkah jumlah wang yang digunakan untuk membeli produk penjagaan
tubuh dalam masa sebulan? Jawapan yang akan diterima berbeza antara satu sama lain. Betul tak?? Apa yang pasti, peruntukan sejumlah wang harus ada dalam perancangan perbelanjaan setiap bulan demi mendapatkan kulit yang sihat dan cantik.

Namun, janganlah sampai membazir pula ya! Aku nak sharekan sedikit tip-tip penjimatan yang boleh digunapakai tetapi pada masa yang sama masih mampu mendapatkan hasil kulit yang sihat :-

  1. Korang biasa pakai losyen badan.. apakata gantikan dengan minyak zaitun yang mudah didapati di farmasi.Kandungan pelembap semula jadinya berfungsi menjaga kelembapan tubuh dalam waktu yang cukup lama. 
 
  2.  Suka membuat rawatan lulur badan? Selain membelai diri di spa kecantikan, apa kata korang gunakan     ramuan yang sedia ada kat rumah. Apa ramuannya?? hehehe.. Ok, kita boleh  hasilkan skrub badan sendiri menggunakan gula yang dicampurkan dengan minyak zaitun, madu @ susu. Hasilnya, kulit lebi lembut dan harum.




3.  Sekiranya korang kehabisan krim pencukur, gantikan sahaja dengan perapi rambut. Kaki menjadi bersih dan juga terasa lembut. hehehe..



4.   Waxing?? hehee.. mesti ramai antara korang ni nak cuba buat rawatan waxing kat rumahkan.. Ok, korang cuma sediakan 2 gelas air, 3 gelas gula putih dan 2 sudu teh jus limau. Kemudian, mixkan kesemua bahan ni dan panaskan. Kacau rata sampai pekat dan warna coklat.. bukan biru okeh! haha.. Lepas tu, korang sapu ramuan ni pada kulit dan lap @ tarik sapuan tadi menggunakan kain. Kain yang bersih!! huhuu




5.  Korang suka tak kalau kulit korang berkilau dan seksi.. ouchh!! hahaa..Ok, korang campurkan pembayang mata rona keemasan (dihancurkan) dengan losyen badan dan ratakan pada kulit. So, korang dh tak payah lagi nak beli 'bronzer' @ krim badan bebagai.. ehehee..


Okeh, Yun stop sampai sini dulu.. sebabnya, mata dah letih mengadap pc. huhu.. nantikan sambungan entry ni yup! so, selamat mencuba.. 


much love!! selamat malam, wassalam.



Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

No comments:


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA