DO YOU LIKE MY BLOG?

BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH

Nak join? klik sini... 


Petang semua.. Dah abes office hour.. huhu Ok, bila bukak aje blog, tengok.. ada contest lagi! yeay!! Rajin sungguh Incik Ben membuat contest ya..tocei2!
MyEm0.Com

Jom kita ke tahun 1996... Haa, time ni Yun baru berusia tujuh tahun. Newbie student, masuk darjah satu. hehehe.. Seingat Yun, time tu Yun ditempatkan di kelas Satu Cerdas. Waa.. cerdas la kan? hehehe .. Kisah ini agak ngeri dan menakutkan tau.. tapi ngerinya adalah kepada budak yang baru berusia setahun jagung. Kalau dikalangan kawan-kawan, Yun memang dikenali dengan petah bercakap.. Ya ke petah? haha.. Whatever la kan. 

Untuk pengetahuan semua, walaupun digelar budak yang petah bercakap.. tapi Yun time ini adalah mangsa buli! haaa.. Mangsa buli korang. Yun masih ingat, selalunya abah akan bagi duit saku dalam Rm 1 @ lebih sikit Rm2. Ala, baru darjah satu kan, mana makan banyak. Beli pun kuih @ keropok je sekolah tu. So, banyak la lagi baki. Nak dicerita, ada la satu geng nakal ni.. Suka usik Yun. Diorang siap mintak duit lagi. Disebabkan perasaan yang terlalu takut, Yun pun bagi la. Boleh dikatakan tiap-tiap harilah mereka ambik duit Yun. Yun tak pernah cerita kat sapa-sape pun, event kat kawan-kawan. Nak bagitahu mama lagi la tak berani. Nanti tak pasal-pasal Yun kena marah. huhuu.. Kejadian berlarutan lebih sebulan. Namun, Allah itu maha Kuasa dan Mengetahui.. Satu hari, mama tanya Yun.. 'Mana abis duit sekolah along? Tak kan abis tiap-tiap hari? '.. haa.. Yun dah mula gelabah. Yun senyap aje. Mama mungkin dapat rasa ada sesuatu yang tak kena. Naluri seorang ibu kan.. Terus aje mama cerita pada mak saudara Yun. 

Okeh! Stop jap.. jap.. Haa, mak saudara Yun ni cikgu kat sekolah Yun. Itu pasal la hal ni sampai ke telinganya. hehehe.. So, Keesokan paginya, dengan tidak disangka-sangka.. Mak saudara Yun a.k.a Cikgu Rohani.. datang ke kelas.. dan bagi warning! Sape - sape yang cuba buli Yun lagi.. Tahu la apa dia nak buat. haaa... semua tercengang.. mata terkebil-kebil. huhuu.. Setelah itu, tiada lagi kejadian buli.. dan Yun pun terselamat daripada menjadi mangsa buli. Alhamdulillah.. Oleh itu, jangan sesekali membuli orang lain.. atau menjadi mangsa buli. hehehe..

Amacam Incik Ben.. Panjang tak karangan Yun? keh3.. Ok, misi berjaya!!
MyEm0.Com

Much love.. Wassalam.



Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

9 comments:

Alya Esprézzo ✿ said...

cakk cakk..hehe teringat zaman skola, blogwalking dari abg ben ! jom vote abg ben ! :)

http://alyaesprezzo.blogspot.com/2011/04/vote-ben-ashaari.html

FARAH LIYANA said...

blogwalking dr blog abg ben.

sy di #26

http://i-loveyoubeby.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

jom terjah blog saya :)

Srikandi Bonda said...

Tenkiu Alya sb sudi ke sini.. Okeh, done! =)

Srikandi Bonda said...

Tenkiu farah.. yup! i will .. ^____^

EJA said...

oohh mcm tu cerita masa kamu kt sekolah ye..

jom follow blog si kembar ni..ada cerita disebalik kami di sini jgn lupa komen
http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-kenang-masa-sekolah.html

Srikandi Bonda said...

hai eja.. dh blogwalking eja punya blog. nice. thanks for following.. =)

FARAH LIYANA said...
This comment has been removed by the author.
FARAH LIYANA said...

blogwalking. haha. cerita yg menarik. biasa la zmn knak2 byk yg membuli.

follow awk. follow kite jom? ^_^

Srikandi Bonda said...

hehee.. thanks dear. Yun dah follow farah. Nice story and blog. =)


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA