DO YOU LIKE MY BLOG?

Jadilah Insan yg Bertimbang Rasa



Adakah korang insan yang bertimbang rasa?
Ya? Alhamdulillah.. 

 Kali ni, Yun nak berkongsi sedikit 
pengalaman dan juga luahan hati..
Yun terkilan dengan sikap sesetengah orang..
Siapakah? Orang-orang yang terlibat.. hehee

Kejadian ini, berlaku ketika lunch hour tadi..
Yun bersama beberapa orang rakan sepejabat
menuju ke sebuah kedai nasi.. agak famous di sini.

 Cuaca yang panas terik..
Perut yang  juga sudah mengundang pelbagai irama
membuat hati-hati kami ini menjadi sungguh riang
apabila nasi sudah berada di tangan..

 Namun, malangnya.. kelihatan tiada satu meja yang kosong.
A'aa sudah! Mana nak duduk.. 
Nak bersila.. tak kena tempatnya..

Mata kami berempat terkebil-kebil 
melihat meja anak-anak muda yang sudah siap menjamu selera..
namun, masih bersembang di meja.
 Sedangkan, mereka mengetahui kehadiran kami..yang ketiadaan meja ini

Yun terkilan.. bukan kerana diri Yun, 
sebab Yun masih muda, masih gagah untuk berdiri menunggu kalian.
Namun, bertimbang rasa la dengan kakak yang sarat mengandung
berdiri menunggu kalian, hanya untuk mengisi nasi ke perutnya

Oleh itu, silalah punya sikap timbang rasa.
Tidak kira di mana korang berada ya. 
Korang bukan sahaja membuatkan orang lain gembira
malah dapat pahala.

 p/s : nak borak lama2, sila duk kat kopitiam. siap blh surf intrnet 
& update blog.  PEACE!

 Much Love!! Wassalam..

Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

8 comments:

Freaky said...

Pernah alami situasi macam ni kat kedai makan tapi bukan dengan perempuan mengandung, dengan seorang pakcik dan makcik yang tunggu meja untuk duduk dan makan. Mujur salah seorang dari kami yang perasan dan beredar cepat2 supaya pakcik dan makcik tu dapat duduk kat meja tu.

Blogger Kutuk Penulis Senja Babi

Imran nyambek said...

kakak yang mengandung tu dapat tempat duduk tak akhirnya?

cucu umie said...

betol yg kamu ckpkn itu..menag kita yg masih muda nie oleh menuggu tapi mereka yg memerlukan seperti orang tua ker @ perempuan megndung kne fham2lh..aduyai.. bertimbng rase itu pntg

Srikandi Bonda said...

@freaky.. bagus2. yang muda harus menghormati org yang lbh brumur. :)

Srikandi Bonda said...

@imran.. akhirnya, dapat. tu pun 2 orang anak muda .. chinese guy, bg tempat. huhu

Srikandi Bonda said...

@ayie.. betul3. sOkong!! ^__^

Jahidih Saili said...

ish..ish..org mcm tu mmg xda perasaan..cian ngn org lain..

Srikandi Bonda said...

@Jahidih Saili.. a'aa. tak baik kan buat macam tu. sabor je la.


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA