DO YOU LIKE MY BLOG?

Baru v$ Buruk












Semua orang sukakan benda yang baru..
Ke ada yang sukakan benda yang buruk?
hehehe..


Baru atau buruk,
bukan hanya diistilahkan daripada
segi benda sahaja..ada lagi, contohnya
kegemaran.
 Kegemaran yang macam mana ni..
Nak dapatkan benda baru daripada benda yang buruk 
pun boleh dikira satu kegemaran.
 Cuma kali ni,
Yun nak kongsikan sedikit isu ni 
dengan pengalaman Yun.

 Pernah tak korang jumpa 
orang yang sukakan benda yang buruk?
Misalnya..
dia suka kereta buruk.. suka pakai baju buruk..
Ada tak?? hehehe..

 Suka kereta buruk??
Biar betul! Semua orang berlumba-lumba
nak pakai kereta baru.. mewah..tapi dia tidak.

 Suka pakai baju buruk..
Erk! Kalau yang bergelarnya kaum hawa..
Sentiasa ingin tampik anggun.. bergaya.
Tiap kali ada sale.. rambang mata dibuatnya.
Tapi dia.. tidak! 

 KENAPA...  

 Sukakan kereta buruk..
- eh.. mana ada buruk. Ni kereta antik lah. Ada nilai yg trsendiri.
korang mana tahu..
( okeh! pencinta seni kereta)

 Sukakan pakaian buruk..
- baju ni ok lagi la. Bukan ada koyak-koyak pun. Pudar warna sikit je.
tak adalah nak membazir beli yang baru. 
( calon isteri utk suami yg berjimat cermat ) 
Sekian..


 p/s : oleh itu, jgn tengok pada keburukan sahaja.. nilailah ianya daripada setiap segi. PEACE!!


Much love!! Wassalam..

Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

4 comments:

Jahidih Saili said...

Assalamualaikum..klu boleh, sy nak semua benda baru dan cantik..hehe

Srikandi Bonda said...

W'salam. Wahh... bagus2. Moga termakbul ya. ^__^

Misz Nuriz said...

"dia" tu merujuk kpd sapa???yuyunkah??

Srikandi Bonda said...

hehehe... "dia" itu merujuk kpd sapa-sapa yang suka begitu. ^__^


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA