DO YOU LIKE MY BLOG?

Mangsa terakhir tanah runtuh dikeluarkan

KUALA LUMPUR: Pasukan mencari dan menyelamat mengambil masa kira-kira 15 jam untuk mengeluarkan semua 25 mangsa yang tertimbus dalam kejadian tanah runtuh di Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Batu 14, Hulu Langat.

Operasi yang bermula jam 2.45 petang semalam, berakhir kira-kira 5.30 pagi ini dengan penemuan mangsa terakhir pada jam 5.05 pagi.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kajang, Supt Azman Ayob, ketika memberikan perkembangan terkini mengenai insiden itu kepada pemberita di lokasi kejadian pagi ini berkata mangsa yang terkorban 16 orang manakala sembilan mangsa yang terperangkap selamat.
Mangsa yang meninggal dunia di bawa ke Hospital Kuala Lumpur untuk dibedah siasat.

Azman berkata, lokasi mangsa yang berada berdekatan antara satu sama lain membantu memudahkan usaha mencari dan menyelamat.

Katanya, pasukan mencari dan menyelamat membabitkan seramai 754 anggota daripada pelbagai agensi bantuan termasuk Polis Diraja Malaysia (PDRM), Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPAM), SMART, Tentera 4 Divisyen, dan Pasukan Gerakan Am (PGA).

"Operasi mencari dan menyelamat dihentikan setakat ini dan akan disambung pada 8 pagi ini bagi membuat gerakan terakhir untuk pastikan tidak ada lagi mangsa yang terperangkap," katanya. $umber




p/s : sedekahkan Al-Fatihah buat semua mangsa.. Semoga roh mereka di cucuri rahmat Allah S.W.T

Much Love! Wassalam..

Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

4 comments:

1 said...

inna lillahi wa-inna ilaihi raji'un...sdh dgn berita ni..

Srikandi Bonda said...

@Jahidih.. betul tu. Moga anak-anak ni mendapat ganjaran bersama Allah. Amin.

zonn aku said...

sedih sgt2 bla dengar berita ini .....

Srikandi Bonda said...

@zonn aku.. betul tu. doakan mereka, itu yg kita mampu.


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA