DO YOU LIKE MY BLOG?

Yun Tersedak

Pelik ke tajuk entry kali nih? Tak pelik kan.. Biasa aje kan. Korang pernah tersedak tak? Haa.. Kenapa korang tersedak nih.. Adakah minum air dengan terburu-buru.. Makan dengan gelojohnya.. atau ada insan tersayang yang memanggil-manggil nama korang?? hehehe..

Korang nak tahu.. kenapa pulak Yun tersedak? Okeh.. jawapannya tiada di atas ya. hehehe.. Meh nak citer sikit.. Terjadi lah kisah pada hari ini di pejabat.. Yun menerima dua keping kad jemputan kahwin. Haa.. Kawan-kawan pejabat yang bakal menjadi raja sehari nih. Salah seorangnya adalah teman rapat Yun, atau boleh di anggap sebagai kakak Yun a.k.a senior Yun kat pejabat. Bila dapat kad kawen nih.. ape lagi kan, Yun pun excited bagai nak rakk!! Macam yang tak pernah terima kad kawen sebelum nih kaedahnya... hohoho. Bukan ape, tumpang gembira diatas kebahagian teman baik kan. hehehe..



Haa.. bila yang tersedaknya?? Sabar.. sabar.. Ok, lepas tu.. Yun pun lunch dengan kawan-kawan Yun nih. Borak punya borak.. citer punya citer.. tetiba.. ada pulak yang terkeluar.. Haa.. Yun bila pulak nak kawen? Agak-agak, kalau dah ada calon.. Tahun depan dah ok! Bayangkan ekspresi muka Yun time tuh..?? Cuak giler laa.. Tersenyum-senyum.. hahaha.. sengal! Kawan nih siap duk tanya umur.. Kalau dah ada calon, tahun depan 23 tahun. boleh la bertunang.. tahun lagi satu, boleh la kawen. Senang sikit, kalau lepas abis buat pjj tu. teng.. teng.. teng... Haa.. bukan kawan je yang tanya soalan nih, kat rumah.. time kenduri pun.. ada jugak sedara mara yang mula bertanya.. Haa.. Dah kerja, boleh la kawen. Macam tu pulak? huhuhu..  >.<''..

Ok.. ok.. bukan Yun tak nak semua tu. Memang semua gadis punyai impian kehidupan masing-masing. Cuma buat masa nih, Yun pun belum ada sapa-sapa yang bertakhta di hati. hohoho.. Lagi satu, biarlah Yun habiskan study dulu. Umur pun.. muda lagikan.. bulan 9 nih, baru masuk 22 tahun. Muda kan?? hahaha.. Tapi, kalau jodoh datang awal.. dengan sang teruna yang di idam-idamkan.. InsyAllah, Yun terima. ( Doakan ya, amin. ) Kata orang-orang tua.. benda yang baik, elok di cepatkan. hehehe.. Apa pun, Yun bersyukur punyai teman dan sedara mara yang mengambil berat masa depan Yun. Terima kasih semua.. ^_____^




Setakat ini sahaja yang Yun nak coretkan kata hati ni.. Kalau korang ada pendapat.. sila la bagi ya. Kalau sudi, doakan Yun dapat jodoh yang boleh membimbing Yun di jalan Allah. Mudah-mudahan.. Amin.

 Much love!! Wassalam..


Alhamdulillah, thank you for coming. ♥ Share if you like.

4 comments:

zacky ~786~ said...

AMin ..~ hehe :)

Srikandi Bonda said...

Amin.Terima Kasih ya zacky.. =)

Misz Nuriz said...

Amboi Yun,
yea la tu blm ada yg b'takhta di hati..
si "DIA" tu???
hehe..PEACE!!

Srikandi Bonda said...

sudah lama berkubur menjadi sejarah silam. - mizs nuriz sudah membuat Yun touching.. sob3. PEACE!!


 
This blog fully designed by THIS GIRL| Copyright© SRIKANDI BONDA